Een social media strategie uitwerken
- Herhaling van de basisprincipes van sociale netwerken.
- De impact van de e-reputatie op het merk bepalen.
- Van e-reputatie naar e-lobbying.
- Een methodologie aanhouden om uw strategie te bepalen.
- De doelen en toepassingen bepalen: de persona-methode.
- Uw hefbomen bepalen: een selectiestrategie.
- Aanpassing van zijn organisatie en vakgebieden.
Praktisch werk
De balans opmaken van de e-reputatie van uw bedrijf. Een aanwezigheidsstrategie uitwerken op de sociale netwerken. De persona-methode gebruiken.
Een community beheren
- Implementeren van een multichannel communicatiestrategie.
- Van communicatie naar conversatie.
- Rekening houden met de evolutie van de klantervaring.
- Zich kunnen engageren en reageren namens het bedrijf.
- Kunnen modereren. Een gesprek aangaan en reageren. Anticiperen en verrassen.
- De community aanspreken.
- Evolueren naar content platforms.
Praktisch werk
Rollenspel op verschillende sociale netwerken (Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram): informatie aanvragen, vraag over de klantenservice, kritiek, spam, trol enz.
Uw content creëren en optimaliseren
- De tools van de Community Manager: content en visuals creëren, zijn organisatie en productie verbeteren.
- Inhoud en vorm beheersen. Een verhaal kunnen vertellen.
- Exclusieve en aangepaste content verspreiden.
- Kennis van de beste praktijken om de zichtbaarheid van uw publicaties te verbeteren.
- Beter twitteren: gebruik, goede praktijken en voorzichtigheidsregels...
- Weten hoe u de impact van algoritmen kunt sturen met Social Advertising.
- Uw Facebook-pagina optimaliseren met applicaties van derden, uw aanbod winstgevend maken met Social Commerce.
- Uw ambassadeurs waarderen en aan u binden: verder gaan dan het kader van de sociale netwerken.
Praktisch werk
Het schrijven en de zichtbaarheid van uw publicaties optimaliseren. De inhoud bepalen, de redactionele lijn bepalen, de geschikte netwerken kiezen. Gebruik van curatie- en storytelling-tools.
Uw prestaties beoordelen
- Kennis van de kwantitatieve en kwalitatieve indicatoren (KPI).
- Onderscheid maken tussen Return on Investment (ROI) en Return on Attention (ROA).
- Statistische tools voor Facebook, Twitter en Instagram.
Praktisch werk
Kennismaking met statistieken (Facebook, Twitter en Instagram). Gebruik van effectieve hashtags voor uw activiteit en influencers.
Een crisissituatie beheren
- De verschillende soorten crises herkennen.
- De versterking van een crisis via het internet kanaliseren en beheren.
- Een geschikte communicatiestrategie kiezen voor de situatie.
- Uw organisatie voorbereiden op en trainen in crisisbeheersing.
- Omgaan met kritiek: goede praktijken en te vermijden fouten.
Praktisch werk
Casestudies en feedback.