Opleiding : Uw community aanspreken op de sociale netwerken

Uw community aanspreken op de sociale netwerken

Downloaden in pdf-formaat Deze cursus delen via mail 2


Deze opleiding zal u in staat stellen de nieuwe sociale media beter te begrijpen. U zult leren hoe u community's kunt samenbrengen rond uw merk en hoe u controle hebt over het beeld dat u wilt uitstralen.


Inter
Intra
Op maat

Praktijkcursus ter plaatse of via klasverband op afstand

Ref. CMH
Prijs : 1340 € V.B.
  2d - 14u00




Deze opleiding zal u in staat stellen de nieuwe sociale media beter te begrijpen. U zult leren hoe u community's kunt samenbrengen rond uw merk en hoe u controle hebt over het beeld dat u wilt uitstralen.

Pedagogische doelstellingen
Aan het einde van de training is de deelnemer in staat om:
  • Een strategie uittekenen en implementeren voor aanwezigheid en invloed op de sociale netwerken
  • Een redactionele lijn bepalen, content creëren en beheren
  • Een community aanspreken en bijeenbrengen, toezien op de naleving van gedragscodes en crisissituaties beheren
  • Kennismaking met de meetinstrumenten en -indicatoren en Social Media Management tools
  • Crisissituaties voorzien en beheersen

Doelgroep
Communicatie-, marketing-, public relations-, web-verantwoordelijken enz., en iedereen die in het kader van zijn activiteit taken moet uitvoeren die verband houden met Community Management.

Voorafgaande vereisten
Beheersing van de elementaire computertools: bureaumatica, internet... Kennis van de belangrijkste sociale netwerken.

Opleidingsprogramma

Een social media strategie uitwerken

  • Herhaling van de basisprincipes van sociale netwerken.
  • De impact van de e-reputatie op het merk bepalen.
  • Van e-reputatie naar e-lobbying.
  • Een methodologie aanhouden om uw strategie te bepalen.
  • De doelen en toepassingen bepalen: de persona-methode.
  • Uw hefbomen bepalen: een selectiestrategie.
  • Aanpassing van zijn organisatie en vakgebieden.
Praktisch werk
De balans opmaken van de e-reputatie van uw bedrijf. Een aanwezigheidsstrategie uitwerken op de sociale netwerken. De persona-methode gebruiken.

Een community beheren

  • Implementeren van een multichannel communicatiestrategie.
  • Van communicatie naar conversatie.
  • Rekening houden met de evolutie van de klantervaring.
  • Zich kunnen engageren en reageren namens het bedrijf.
  • Kunnen modereren. Een gesprek aangaan en reageren. Anticiperen en verrassen.
  • De community aanspreken.
  • Evolueren naar content platforms.
Praktisch werk
Rollenspel op verschillende sociale netwerken (Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram): informatie aanvragen, vraag over de klantenservice, kritiek, spam, trol enz.

Uw content creëren en optimaliseren

  • De tools van de Community Manager: content en visuals creëren, zijn organisatie en productie verbeteren.
  • Inhoud en vorm beheersen. Een verhaal kunnen vertellen.
  • Exclusieve en aangepaste content verspreiden.
  • Kennis van de beste praktijken om de zichtbaarheid van uw publicaties te verbeteren.
  • Beter twitteren: gebruik, goede praktijken en voorzichtigheidsregels...
  • Weten hoe u de impact van algoritmen kunt sturen met Social Advertising.
  • Uw Facebook-pagina optimaliseren met applicaties van derden, uw aanbod winstgevend maken met Social Commerce.
  • Uw ambassadeurs waarderen en aan u binden: verder gaan dan het kader van de sociale netwerken.
Praktisch werk
Het schrijven en de zichtbaarheid van uw publicaties optimaliseren. De inhoud bepalen, de redactionele lijn bepalen, de geschikte netwerken kiezen. Gebruik van curatie- en storytelling-tools.

Uw prestaties beoordelen

  • Kennis van de kwantitatieve en kwalitatieve indicatoren (KPI).
  • Onderscheid maken tussen Return on Investment (ROI) en Return on Attention (ROA).
  • Statistische tools voor Facebook, Twitter en Instagram.
Praktisch werk
Kennismaking met statistieken (Facebook, Twitter en Instagram). Gebruik van effectieve hashtags voor uw activiteit en influencers.

Een crisissituatie beheren

  • De verschillende soorten crises herkennen.
  • De versterking van een crisis via het internet kanaliseren en beheren.
  • Een geschikte communicatiestrategie kiezen voor de situatie.
  • Uw organisatie voorbereiden op en trainen in crisisbeheersing.
  • Omgaan met kritiek: goede praktijken en te vermijden fouten.
Praktisch werk
Casestudies en feedback.


Certificatie
Inschrijving voor de DiGiTT®-beoordeling en -certificering is inbegrepen bij inschrijving voor het traject. De certificering bestaat uit een test van 90 minuten. Het resultaat geeft uw competentieniveau aan op 1000 punten. Het volgen van de opleiding alleen is niet voldoende om een maximumscore te garanderen. De planning en het afleggen van het examen gebeurt online binnen 4 weken na de start van uw sessie.

Praktische modaliteiten
Praktisch werk
Verdieping van de functionaliteiten van de sociale netwerken en van een Social Media Management tool, bepaling van een strategisch en operationeel plan.

Feedback van klanten
4,4 / 5
De feedback van klanten is afkomstig van eindevaluaties na de opleiding. De score wordt berekend op basis van alle evaluaties die minder dan 12 maanden oud zijn. Alleen die met een tekstcommentaar worden weergegeven.


Data en plaats
Selecteer uw locatie of kies voor de les op afstand en kies vervolgens uw datum.
Klas op afstand