Opleiding : Opbouwen en ontwikkelen van uw werkgeverspositionering

Opbouwen en ontwikkelen van uw werkgeverspositionering

Downloaden in pdf-formaat Deze cursus delen via mail 2


De waarde van een onderneming is niet alleen haar omzet of haar klantenbestand, maar ook haar vermogen om het talent aan te trekken en te behouden dat nodig is voor haar ontwikkeling. Deze cursus zal u in staat stellen om de stappen te begrijpen die nodig zijn om een werkgeverspositionering (employer branding) te implementeren die aangepast is aan uw HR-strategie.


Inter
Intra
Op maat

Praktijkcursus ter plaatse of via klasverband op afstand

Ref. DME
Prijs : 1370 € V.B.
  2d - 14u00




De waarde van een onderneming is niet alleen haar omzet of haar klantenbestand, maar ook haar vermogen om het talent aan te trekken en te behouden dat nodig is voor haar ontwikkeling. Deze cursus zal u in staat stellen om de stappen te begrijpen die nodig zijn om een werkgeverspositionering (employer branding) te implementeren die aangepast is aan uw HR-strategie.

Pedagogische doelstellingen
Aan het einde van de training is de deelnemer in staat om:
  • De uitdagingen van employer branding in kaart brengen en de beginselen ervan begrijpen
  • De nuttige stappen identificeren om een strategie te bepalen die aangepast is aan de uitdagingen binnen HR
  • Interne drijfveren activeren om uw employer branding te definiëren en te ontwikkelen
  • De juiste hulpmiddelen kiezen en implementeren om uw employer branding te promoten
  • Uw acties beheersen en het effect ervan meten

Doelgroep
Employer branding verantwoordelijken of managers, rekruteringsmanagers, human resources managers.

Voorafgaande vereisten
Beheersing van elementaire computertools: kantoorautomatisering, internet, enz.

Opleidingsprogramma

De uitdagingen van employer branding in kaart brengen

  • De verschillende soorten bedrijfscommunicatie definiëren: HR, merk, product.
  • De uitdagingen voor het ontwikkelen van uw employer branding in kaart brengen.
  • Nieuw gedrag van kandidaten en de impact van e-reputatie identificeren.
  • Inzicht krijgen in de impact van het gedrag van werknemers op sociale netwerken.
Praktisch werk
Discussies over de e-reputatie van het bedrijf van de deelnemers. Gezamenlijke reflectie: een lijst maken van de voordelen/mogelijkheden van een employer branding-benadering.

De basis van een employer branding-strategie bepalen

  • Akkoord van het management verkrijgen.
  • Het bepalen van interne en externe doelstellingen, de ermee verbonden verwachtingen en gedragingen.
  • Verzamelen van gegevens om de aanpak ervan te bepalen.
  • Het profiel van zijn employer branding vaststellen.
  • Zijn ‘rekruteringsaanbod’ en concurrentievoordelen verbeteren.
  • Het overwegen van een gerichte strategie die geïntegreerd is in de algemene bedrijfsstrategie.
  • Het bepalen van de reikwijdte en de rol van HR-, marketing- en communicatieafdelingen.
Praktisch werk
Oefening: vaststellen van de drijfveren, belemmeringen en informatie die per doelstelling moet worden verzameld. Kernoefening (deel 1 van 4): de eerste stappen in de uitvoering van uw beleid bepalen.

Vorm geven aan uw employer branding-benadering

  • Authentieke en coherente communicatie ontwikkelen in overeenstemming met de bedrijfscultuur.
  • Een aantrekkelijke profilering maken door een gericht redactioneel beleid en het herwaarderen van zijn aanbod.
  • Van zijn medewerkers ambassadeurs maken van het employer brand.
  • Het belang van een intern handvest begrijpen en dit invoeren.
Praktisch werk
Oefening: een lijst maken van manieren om medewerkers te verenigen en acties opstellen om hen erbij te betrekken. Kernoefening (deel 2 van 4): vaststellen van het redactionele beleid in functie van uw doelpubliek.

Implementatie van uw employer branding-strategie

  • De tools identificeren en gebruiken om het employer brand te promoten: sociale netwerken, beheer, storytelling, enz.
  • Publicaties schrijven en optimaliseren op de verschillende sociale netwerken.
  • Berichten aanpassen aan uw doelpubliek en de evolutie van de trends op de sociale netwerken begrijpen.
  • LinkedIn effectief gebruiken: profielpagina, pagina met aanbod, info groep, carrière-pagina.
  • Twitter gebruiken om uw employer branding te ontwikkelen.
  • De juiste hulpmiddelen gebruiken om zijn interne ambassadeurs te verenigen.
  • Uw employer branding promoten met gesponsorde inhoud op sociale netwerken.
  • Betaalde oplossingen gebruiken voor het plaatsen van vacatures.
Praktisch werk
Oefening: de functionaliteiten van de belangrijkste onlinetools ontdekken. Kernoefening (deel 3 van 4): hulpmiddelen selecteren op basis van de gekozen strategie.

De effectiviteit meten van zijn employer branding-strategie en zijn activiteiten bijstellen

  • De criteria en hulpmiddelen kiezen om (intern/extern) de prestaties van zijn employer branding-strategie te meten.
  • Bijstellen van zijn strategie en activiteiten afhankelijk van verkregen resultaten.
Praktisch werk
Kernoefening (deel 4 van 4): selectie van indicatoren en gebruik van hulpmiddelen die zijn aangepast aan de strategie en de doelstellingen.


Praktische modaliteiten
Praktisch werk
Theoretische input, feedback en talrijke praktische oefeningen.
Leer methodes;
De evaluatie van de verworven kennis gebeurt gedurende de hele sessie door middel van het uitvoeren van talrijke oefeningen (50 tot 70% van de tijd).

Feedback van klanten
4,2 / 5
De feedback van klanten is afkomstig van eindevaluaties na de opleiding. De score wordt berekend op basis van alle evaluaties die minder dan 12 maanden oud zijn. Alleen die met een tekstcommentaar worden weergegeven.


Data en plaats
Selecteer uw locatie of kies voor de les op afstand en kies vervolgens uw datum.
Klas op afstand