Opleiding : Proximiteitsmanager

Proximiteitsmanager

Downloaden in pdf-formaat Deze cursus delen via mail 2


U leert hoe u uw leiderschap kunt versterken door management- en relationele vaardigheden te ontwikkelen in een nauwe relatie met uw medewerkers, om hun zelfstandigheid en successen te bevorderen en u in te wijden in het beheer van conflicten.


Inter
Intra
Op maat

Praktijkcursus ter plaatse of via klasverband op afstand

Ref. MPX
Prijs : 1790 € V.B.
  3d - 21u00




U leert hoe u uw leiderschap kunt versterken door management- en relationele vaardigheden te ontwikkelen in een nauwe relatie met uw medewerkers, om hun zelfstandigheid en successen te bevorderen en u in te wijden in het beheer van conflicten.

Pedagogische doelstellingen
Aan het einde van de training is de deelnemer in staat om:
  • Zijn rol en verantwoordelijkheden als proximiteitsmanager identificeren
  • Uw wijze van management aanpassen aan verschillende situaties
  • Medewerkers betrekken en draagvlak verkrijgen
  • De zelfstandigheid ontwikkelen om zijn team te motiveren
  • Omgaan met moeilijke situaties

Doelgroep
Teammanagers.

Voorafgaande vereisten
Geen bijzondere kennis.

Opleidingsprogramma

De rollen en opdrachten van de proximiteitsmanager

  • Zijn rol, zijn taken en zijn doelstellingen kennen.
  • Expertise in management ontwikkelen: onderscheid maken in technische vaardigheden en managementvaardigheden.
  • De toegevoegde waarde van de proximiteitsmanager ontdekken.
  • Het belang en de rol van de mens in de managementfunctie benadrukken.
Praktisch werk
Reflecties in groepen en grote groepen, casestudies.

De macht van de proximiteitsmanager

  • De bronnen van macht identificeren.
  • De beperkingen van macht kennen.
  • De relationele mechanismen en de macht tussen manager en medewerkers begrijpen.
  • Autoriteit en leiderschap ontwikkelen: besluitvaardigheid en relationele flexibiliteit doseren.
  • De steun van de medewerkers verkrijgen voor de waarden, beslissingen en projecten van de afdeling en de onderneming.
  • Medewerkers betrekken en wederzijds vertrouwen opbouwen: de tools van collectief en individueel management.
Praktisch werk
Individuele reflecties door de omgekeerde perceptie.

Efficiënt gedrag: situationeel management

  • Basisprincipes, doelstellingen, voordelen en beperkingen van de verschillende managementstijlen.
  • Zijn stijl identificeren: zelfdiagnose en casestudie.
  • Zijn stijl verbeteren en aanpassen aan situaties, contexten en medewerkers.
Praktisch werk
Individuele zelfdiagnose van zijn dominante stijl op basis van de bestudering van standaard gevallen.

De zelfstandigheid van de medewerkers ontwikkelen

  • De mechanismen van zelfstandigheid begrijpen: vaardigheden en betrokkenheid.
  • De zelfstandigheid van de medewerkers meten.
  • De motivatiemotoren identificeren en beïnvloeden.
Praktisch werk
Gefilmde situatieschetsen van individuele gesprekken.

Successen erkennen om aan te moedigen

  • De spiraal van falen of succes begrijpen.
  • Successen erkennen om aan te moedigen.
  • Zich positioneren als facilitator van succes.
  • Krachtige tekenen van erkenning toepassen.
Praktisch werk
Bestudering van de impact van tekenen van erkenning door omgekeerde perceptie.

Moeilijke situaties

  • De oorsprong van conflicten kennen en afstand nemen.
  • De mechanismen van conflictescalatie begrijpen.
  • Beter omgaan met emoties, gedachten en eigen spanningen.
Praktisch werk
Gefilmde rollenspelen van concrete door de deelnemers voorgestelde gevallen.


Feedback van klanten
4,8 / 5
De feedback van klanten is afkomstig van eindevaluaties na de opleiding. De score wordt berekend op basis van alle evaluaties die minder dan 12 maanden oud zijn. Alleen die met een tekstcommentaar worden weergegeven.


Data en plaats
Selecteer uw locatie of kies voor de les op afstand en kies vervolgens uw datum.
Klas op afstand