Opleiding : Microsoft 365, gebruikersondersteuning

Microsoft 365, gebruikersondersteuning

Downloaden in pdf-formaat Deze cursus delen via mail 2


In deze opleiding komt de gebruikersondersteuning van Microsoft 365. U leert er een "tenant" configureren, de beheercentra beheren om de accounts in te stellen, de gebruikers dagelijks te ondersteunen en te monitoren. U kunt dan uw vaardigheden valideren met de AVIT®-certificering die als optie wordt aangeboden.


Inter
Intra
Op maat

Praktijkcursus ter plaatse of via klasverband op afstand

Ref. OIQ
Prijs : 1170 € V.B.
  3d - 21u00




In deze opleiding komt de gebruikersondersteuning van Microsoft 365. U leert er een "tenant" configureren, de beheercentra beheren om de accounts in te stellen, de gebruikers dagelijks te ondersteunen en te monitoren. U kunt dan uw vaardigheden valideren met de AVIT®-certificering die als optie wordt aangeboden.

Pedagogische doelstellingen
Aan het einde van de training is de deelnemer in staat om:
  • De functies van Microsoft 365 identificeren
  • Accounts configureren en beheren op de verschillende beheercentra
  • Gebruikers ondersteunen bij het gebruik van de functionaliteiten
  • De activiteit monitoren en activiteitenrapporten uitvoeren
  • Incidenten ontcijferen en escaleren naar de hoofdbeheerder

Doelgroep
Iedereen die gebruikers wil ondersteunen bij de kennismaking met het samenwerkingsplatform Microsoft Office 365 en die incidenten op het eerste niveau wil kunnen beheren.

Voorafgaande vereisten
Basiskennis van het Office-pakket en het Web.

Opleidingsprogramma

Aan de slag met Microsoft 365-ondersteuning

  • Kennis van het werken met een webapp en de grenzen van Office Online.
  • Beheersing van de OneDrive-interface.
  • Kennismaking met Microsoft 365 en de diensten definiëren naargelang de versie.
  • Kennismaking met de Beheercentra.
  • Begrijpen wat een "tenant" is.
Praktisch werk
Kennismaken met en inschrijven voor de AVIT®-certificeringsoptie. De beheerdersinterface bewerken.

Accounts beheren

  • Aan de slag met het accountsbeheerpanel.
  • Een serviceaanvraag openen.
  • Gebruikers en wachtwoorden beheren.
  • Kennis van het begrip rollen en ze toewijzen.
  • De juiste licensing toewijzen.
  • Groepen aanmaken.
Praktisch werk
Een gebruiker toevoegen en configureren. Rollen en wachtwoorden toevoegen.

Monitoren en problemen oplossen

  • De integriteitsstatus van de diensten controleren en incidentstatussen definiëren.
  • Activiteitenrapporten uitvoeren en interpreteren.
  • Licentie- en gebruiksinformatie weergeven.
  • Elementen in een rapport verbergen.
Praktisch werk
Incidenten identificeren. Een rapport uitvoeren en details verbergen.

Samenwerken in de Cloud

  • Een interactief webpanel creëren en delen met Sway.
  • Een vragenlijst ontwerpen met Forms.
  • Een notitieboekje maken en content registreren op het web met One Note.
  • Delen en samenwerken met anderen.
Praktisch werk
Oefenen met Forms en OneNote.

Ondersteunen in Outlook en Skype

  • Kennismaking met Exchange Online en de interoperabiliteit van Outlook en Skype.
  • Berichten uitwisselen en beheren in Outlook.
  • Beheren van uw contacten, taken, agenda's, groepen.
  • Direct chatten en delen op Skype.
  • Een online vergadering organiseren en volgen.
  • Gebruikers instellen. Domeinen samenvoegen.
Praktisch werk
Outlook bewerken en delen met Skype.

Ondersteunen in Yammer en Planner

  • Chatten met Yammer.
  • Toegangen beheren.
  • Een plan en een team maken in Planner.
  • Taken toewijzen en beheren.
  • Grafische follow-up en bijwerken van de voortgang.
  • Bestanden beheren, bewerken en bijdragen.
Praktisch werk
Yammer en Planner bewerken.

Ondersteunen in SharePoint

  • Ondersteunen bij het maken van sites.
  • Gebruikers en rechten beheren.
  • Toegangen instellen.
  • Helpen bij het gebruik van de bibliotheek en lijsten.
Praktisch werk
SharePoint bewerken.

Ondersteunen in Teams

  • Teams en hun gebruikers aanmaken.
  • Kennis van het begrip kanaal en vergadering.
  • Delen en samenwerken met anderen.
  • Het beheercentrum instellen.
Praktisch werk
Practica


Certificatie
Inschrijving voor de optionele AVIT® Microsoft 365-certificering moet gebeuren bij inschrijving voor de opleiding. Het examen bestaat uit een adaptieve test van 60 minuten die 70% bewerkingen omvat. Het resultaat bewijst uw competentieniveau. Het volgen van de opleiding alleen is niet voldoende om een maximumscore te garanderen. De planning voor en het afleggen van het examen gebeurt online binnen 4 weken na de start van uw sessie.

Praktische modaliteiten
Praktisch werk
Theorie, uitwisselingen, delen van ervaringen, demonstraties, werkcolleges en praktijkgevallen
Leer methodes;
Actieve onderwijsmethode gebaseerd op uitwisselingen, voorbeelden, praktische oefeningen en een beoordeling gedurende de volledige opleiding.

Feedback van klanten
4,3 / 5
De feedback van klanten is afkomstig van eindevaluaties na de opleiding. De score wordt berekend op basis van alle evaluaties die minder dan 12 maanden oud zijn. Alleen die met een tekstcommentaar worden weergegeven.


Data en plaats
Selecteer uw locatie of kies voor de les op afstand en kies vervolgens uw datum.
Klas op afstand