Opleiding : Professionele efficiëntie voor verkopers

beheer van tijd, prioriteiten, stress

Professionele efficiëntie voor verkopers

beheer van tijd, prioriteiten, stress
Downloaden in pdf-formaat Deze cursus delen via mail 2


Het tempo van de verkoopactiviteiten is vaak hoog. Hoe kunnen we goede praktijken invoeren voor de organisatie van de activiteiten om de druk te beheersen en schadelijke stress op afstand te houden? Deze opleiding biedt u tal van tools om uw prioriteiten en uw commerciële prestaties optimaal te beheren.


Inter
Intra
Op maat

Praktijkcursus ter plaatse of via klasverband op afstand

Ref. EFA
Prijs : 1300 € V.B.
  2d - 14u00




Het tempo van de verkoopactiviteiten is vaak hoog. Hoe kunnen we goede praktijken invoeren voor de organisatie van de activiteiten om de druk te beheersen en schadelijke stress op afstand te houden? Deze opleiding biedt u tal van tools om uw prioriteiten en uw commerciële prestaties optimaal te beheren.

Pedagogische doelstellingen
Aan het einde van de training is de deelnemer in staat om:
  • Anticiperen op stressvolle situaties in de commerciële betrekkingen
  • Stress kanaliseren in noodsituaties tegenover klanten
  • Assertief communiceren
  • De echte werkprioriteiten vastleggen in de organisatie
  • Implementeren van tijdbesparende tools

Doelgroep
Vertegenwoordigers, technisch-commerciële vertegenwoordigers, verkoopassistenten, beheerders van klantbetrekkingen.

Voorafgaande vereisten
Commerciële ervaring gewenst.

Opleidingsprogramma

De werkorganisatie analyseren

  • Uw eigen remmen en angsten opsporen.
  • Uw drijfveren en verwachtingen in kaart brengen.
  • Uw mogelijkheden voor verbetering in de commerciële betrekkingen bepalen.
  • De beperkingen en de bewegingsruimte van uw functie analyseren.
Oefening
Een stand van zaken opmaken van uw huidige commerciële organisatie.

Communicatieve vaardigheden onderscheiden

  • Elkaar leren kennen tegenover druk
  • De sterke en zwakke punten in verbale en non-verbale communicatie bepalen.
  • De risico's van communicatie in noodsituaties identificeren.
  • De symptomen van stress verduidelijken: somatische, psychische en gedragscomponenten.
Oefening
Zelfdiagnose van eigen reacties op noodsituaties en druk.

Stress kanaliseren

  • Gebruik maken van ademhalings- en ontspanningstechnieken.
  • Doelen stellen en mentaal voorbereiden.
  • Zijn gedrag aanpassen om de controle over de klanten te behouden.
  • Energie opdoen en versterking van overtuigingskracht.
Oefening
Ontspanning, hartcoherentie, sofrologie-oefeningen (verankering, ademhaling, mentale voorbereiding)

Verkoopgesprekken beter voorbereiden

  • Zich in de plaats stellen van de gesprekspartner(s).
  • De technieken en valkuilen van de kopers kennen.
  • De argumenten structureren.
  • De verschillende scenario’s voorzien.
Rollenspel
Omgaan met de druk van de klant en het gesprek onder controle houden

De prioriteiten van het commerciële actieplan beheren

  • Prioriteit geven aan prioriteiten.
  • De klant centraal stellen in zijn organisatie.
  • Voorstellen doen om de processen te verbeteren.
  • Synergieën creëren tussen de verschillende doelstellingen.
Oefening
Individuele analyse van prioriteiten en mogelijkheden tot verbetering

Zich assertief opstellen in de commerciële relatie

  • Niet toegeven onder druk en zo nodig de tijd nemen.
  • Nee kunnen zeggen.
  • Opkomen zonder te forceren.
  • De relatie beschermen in tijden van stress.
Rollenspel
Assertief gedrag ontwikkelen


Praktische modaliteiten
Praktisch werk
Situatieschetsen en rollenspelen, casestudy’s, oefeningen om een organisatiemethode op te bouwen.
Leer methodes;
Actieve en participatieve pedagogische methoden. Afwisseling van theorie en praktijk afgestemd op de context en de ervaring van de deelnemers.

Feedback van klanten
4,8 / 5
De feedback van klanten is afkomstig van eindevaluaties na de opleiding. De score wordt berekend op basis van alle evaluaties die minder dan 12 maanden oud zijn. Alleen die met een tekstcommentaar worden weergegeven.


Data en plaats
Selecteer uw locatie of kies voor de les op afstand en kies vervolgens uw datum.
Klas op afstand