Opleiding : Managen met emotionele intelligentie

omgaan met uw emoties en die van anderen

Managen met emotionele intelligentie

omgaan met uw emoties en die van anderen
Downloaden in pdf-formaat Deze cursus delen via mail 2


Uw verbale communicatie en relationele management aanpassen door de ontcijfering van de gedragsstructuur van uw medewerkers en het beheer hun emotionele potentieel. Constructieve relationele ontwikkelingen bevorderen, de ontwikkeling van een crisissituatie herkennen en de zelfbeheersing versterken.


Inter
Intra
Op maat

Praktijkcursus ter plaatse of via klasverband op afstand

Ref. EMO
Prijs : 1370 € V.B.
  2d - 14u00




Uw verbale communicatie en relationele management aanpassen door de ontcijfering van de gedragsstructuur van uw medewerkers en het beheer hun emotionele potentieel. Constructieve relationele ontwikkelingen bevorderen, de ontwikkeling van een crisissituatie herkennen en de zelfbeheersing versterken.

Pedagogische doelstellingen
Aan het einde van de training is de deelnemer in staat om:
  • De mechanisme van emotie begrijpen
  • Zijn zelfbeheersing versterken in destabiliserende situaties
  • De relationele spellen herkennen
  • Omgaan met moeilijke emotionele situaties
  • De emoties van het team constructief beïnvloeden

Doelgroep
Managers en teamleiders.

Voorafgaande vereisten
Geen bijzondere kennis.

Opleidingsprogramma

De emotionele dimensie van het management begrijpen.

  • De kernvaardigheden van relationeel management identificeren.
  • De gedragsstructuur van mensen op het werk ontcijferen.
  • Luisteren naar en inspelen op relationele behoeften.
  • Emotionele mechanismen begrijpen.
  • Anticiperen op en omgaan met reacties van personen in een "agressieve" situatie.
  • Emotionele "angsten" begrijpen en omgaan met de bijbehorende stressvolle gedachten.
  • Het proces van zelfbeheersing beheersen.
  • Het kerngedrag analyseren in destabiliserende situaties.
Praktisch werk
Zelfevaluatietest van emotionele processen.

Emotionele vaardigheden ontwikkelen

  • Verbeteringsfactoren en blokkerende factoren van emotie identificeren.
  • Omgaan met "niet doelmatig" emotioneel gedrag in de relatie.
  • "Scenario's" en verstoorde uitwisselingen identificeren.
  • Zijn gesprekspartner begeleiden bij het identificeren van zijn interpretaties en misvattingen.
  • Omgaan met moeilijke emotionele situaties.
  • Uw communicatie afstemmen op de behoeften van uw gesprekspartner.
  • Moeilijke situaties deblokkeren door een raakvlak te zoeken.
Rollenspel
Situatievoorbeeld van "moeilijke boodschappen". Debriefing met persoonlijk afgestemde analyse.

Emotionele reacties van gesprekspartners identificeren en beheren

  • Leren om emotionele “vervuiling” te vermijden.
  • Relationele spellen identificeren.
  • Uw gesprekspartners helpen om emotioneel te groeien.
Rollenspel
Situatievoorbeelden van "emotionele boodschappen". Debriefing met persoonlijk afgestemde analyse.

De collectieve emoties begeleiden

  • Het team benaderen als een emotionele entiteit.
  • Uw teams samenbrengen rond constructieve emoties.
  • De collectieve emotie beheren door de beheersing van het ontwikkelingsproces
  • Weerstanden wegnemen.
  • De samenwerking bevorderen om verder te ontwikkelen.
  • De emotionele middelen optimaliseren door de beste op de situatie afgestemde “rol” te bepalen.
  • Verbale structuren gebruiken om uw "rol" te consolideren.
Rollenspel
Voorbeeld van een moeilijke situatie. Debriefing met persoonlijk afgestemde analyse.


Praktische modaliteiten
Praktisch werk
Tools voor emotionele diagnose. Rollenspellen gebaseerd op beroepsvoorbeelden. Gefilmde situatievoorbeelden en debriefing in groepsveband.

Feedback van klanten
4,6 / 5
De feedback van klanten is afkomstig van eindevaluaties na de opleiding. De score wordt berekend op basis van alle evaluaties die minder dan 12 maanden oud zijn. Alleen die met een tekstcommentaar worden weergegeven.


Data en plaats
Selecteer uw locatie of kies voor de les op afstand en kies vervolgens uw datum.
Klas op afstand