Opleiding : ITIL® 4 Foundation met certificering

ITIL® 4 Foundation met certificering

Downloaden in pdf-formaat Deze cursus delen via mail 2


In ongeveer tien jaar tijd is het ITIL® referentiekader de referentie geworden voor IT-servicemanagement. De nieuwe versie ITIL® V4, die uitkwam in 2019, bevat de nieuwe aangepaste praktijken van het digitale tijdperk, van de Agile- en DevOps-methoden.


Inter
Intra
Op maat

Praktijkcursus ter plaatse of via klasverband op afstand

Ref. IFS
Prijs : 1750 € V.B.
  3d - 21u00




In ongeveer tien jaar tijd is het ITIL® referentiekader de referentie geworden voor IT-servicemanagement. De nieuwe versie ITIL® V4, die uitkwam in 2019, bevat de nieuwe aangepaste praktijken van het digitale tijdperk, van de Agile- en DevOps-methoden.

Pedagogische doelstellingen
Aan het einde van de training is de deelnemer in staat om:
  • Kennis van de terminologie en concepten van ITIL®
  • kennis van de waardeketen van het IT-servicemanagement
  • Inzicht in de toegevoegde waarde van ITIL®
  • Zich voorbereiden op het certificeringsexamen ITIL® V4 Foundation

Doelgroep
Iedereen die betrokken is bij de levering en het beheer van IT-diensten.

Voorafgaande vereisten
Basiskennis van het beheer van informatiesystemen.

Opleidingsprogramma

Het ITIL®-referentiekader en servicemanagement in de praktijk

  • De geschiedenis van ITIL®: zijn oorsprong, zijn actoren. De redenen voor zijn succes.
  • Het begrip beste praktijk (Best Practices), het begrip norm.
  • De belangrijkste doelstellingen van ITIL®.

De kernconcepten van servicemanagement

  • Definities: service, nut, garantie, klant, gebruiker, sponsor en servicemanagement.
  • Concepten in verband met waardecreatie via de diensten: kosten, waarde, resultaat, te leveren prestaties en risico.
  • Relatieconcepten: dienstenaanbod, relatiebeheer, dienstverlening en dienstenconsumptie.

De 7 principes die organisaties sturen

  • Beschrijving van de aard, het gebruik en de interacties van de 7 principes.
  • Zich concentreren op waarde.
  • Vertrekken van waar u staat.
  • Iteratief vooruitgaan met feedback.
  • Samenwerken en transparant zijn.
  • Denken en werken vanuit een holistische benadering.
  • Alles eenvoudig en praktisch houden.
  • Optimaliseren en automatiseren.

De 4 dimensies van servicemanagement

  • Organisatie en mensen.
  • Informatie en technologie.
  • Partners en leveranciers.
  • Waardestroom en proces.

De waardeketen van servicemanagement

  • Het begrip waardeketen, haar doel en onderdelen, onderlinge verbondenheid.
  • De doelstellingen, inputs en outputs van elk van de zes activiteiten van de waardeketen.
  • Plannen, verbeteren, betrekken, ontwerpen en omzetten, verwerven/bouwen, leveren en ondersteunen.

De 18 praktijken van IT-servicemanagement

  • Het begrip praktijk.
  • De doelstellingen en kernbegrippen van de 18 praktijken.

De 7 belangrijkste praktijken van servicemanagement

  • Continue verbetering.
  • Controle van veranderingen.
  • Incidentbeheer.
  • Probleembeheer.
  • Beheer van serviceaanvragen.
  • Servicecenter.
  • Service level management.

Voorbereiding op en afleggen van het certificeringsexamen

  • Herhaling van het programma ITIL® 4 Foundation.
  • Proefexamen en gezamenlijke correctie. Tips voor het examen.
Examen
Het examen bestaat uit 40 meerkeuzevragen die in 1 uur moeten worden beantwoord, zonder boek. Om de certificering te behalen, zijn 65% juiste antwoorden vereist.


Certificatie
Afleggen van het certificeringsexamen in het Frans.
Overgang naar certificaties op afstand
Raadpleeg de officiële documentatie van de certificerende instantie om de voorafgaande vereisten voor het afleggen van het online certificatie-examen te raadplegen.

Praktische modaliteiten
Leer methodes;
De onderwijsmethode is actief en participatief. De ITIL®-concepten worden uiteengezet, geïllustreerd met feedback en verrijkt met collectieve uitwisselingen.

Feedback van klanten
4,5 / 5
De feedback van klanten is afkomstig van eindevaluaties na de opleiding. De score wordt berekend op basis van alle evaluaties die minder dan 12 maanden oud zijn. Alleen die met een tekstcommentaar worden weergegeven.


Data en plaats
Selecteer uw locatie of kies voor de les op afstand en kies vervolgens uw datum.
Klas op afstand