Opleiding : Manager: relationele vaardigheden ontwikkelen

Manager: relationele vaardigheden ontwikkelen

Downloaden in pdf-formaat Deze cursus delen via mail 2


Deze stage stelt managers in staat de relationele vaardigheden te identificeren en te ontwikkelen die het meest nuttig zijn voor hun dagelijkse activiteiten. Zij leren elkaar beter kennen en zichzelf ter discussie te stellen om de emotionele dimensie te integreren in hun relaties met de ander.


Inter
Intra
Op maat

Praktijkcursus ter plaatse of via klasverband op afstand

Ref. IHU
Prijs : 1790 € V.B.
  3d - 21u00




Deze stage stelt managers in staat de relationele vaardigheden te identificeren en te ontwikkelen die het meest nuttig zijn voor hun dagelijkse activiteiten. Zij leren elkaar beter kennen en zichzelf ter discussie te stellen om de emotionele dimensie te integreren in hun relaties met de ander.

Pedagogische doelstellingen
Aan het einde van de training is de deelnemer in staat om:
  • Zijn relationele stijl identificeren
  • Zijn luistervaardigheid en uitdrukkingsvermogen ontwikkelen.
  • Zijn gevoel overbrengen met behulp van de DESC-tool
  • De praktijken van individuele coaching toepassen in zijn management

Doelgroep
Managers, teamleiders.

Voorafgaande vereisten
Ervaring in management gewenst.

Opleidingsprogramma

De belangen van relationeel management begrijpen

  • De relatie tussen werknemer en onderneming bepalen binnen de ontwikkeling daarvan.
  • Persoonlijke behoeften van de medewerkers in overeenstemming brengen met de verwachtingen van de onderneming.
  • De rol van de manager bepalen om een klimaat te scheppen dat bevorderlijk is voor de prestaties.
Casestudy
De rol van de manager.

Een stand van zaken opmaken van zijn relationele vaardigheden.

  • Zijn relationele stijl beter leren kennen.
  • Assertiviteit, ik-status en cerebrale voorkeuren.
  • Zijn reflexgedrag herkennen en de-escaleren.
  • Risicohoudingen verijdelen: de dramatische driehoek.
Oefening
Relationele zelfdiagnose en identificatie van zijn eigen remmen op de relatie. Analyses van ervaringen.

Een authentieke communicatie ontwikkelen

  • De natuurlijke filters van luisteren en hun belangrijkste oorzaken ontdekken.
  • Onderscheid maken tussen feiten, meningen en gevoelens.
  • Vragen en herformuleren om beter te luisteren.
  • Communiceren met meer dan woorden.
  • Non-verbale communicatie, kalibratie en synchronisatie.
Oefening
Zelfdiagnose van zijn spontane luisterhouding. Training in het stellen van nauwkeurige vragen.

Profiteren van emoties

  • Integreren van het emotionele proces.
  • Zich bewust worden van zijn emoties en ermee omgaan.
  • Negatieve emoties adequaat uitdrukken.
  • DESC en Niet-Gewelddadige Communicatie.
Oefening
Zelfdiagnose van zijn emotionele quotiënt. Gefilmd rollenspel om gevoelens over te brengen zonder de relatie te verbreken.

De vaardigheden van zijn medewerkers ontwikkelen door middel van coaching

  • Inzicht in de geschikte situaties en de gepaste positie.
  • De technieken van de coach verwerven.
  • Opstarten en opvolgen van individuele coaching.
Demonstratie
Simulatie van een coachintgsprek.

Zijn relationele vaardigheden ontwikkelen in een managementsituatie

  • Een visie scheppen en delen om de krachten te bundelen.
  • Face-to-face gesprekken voeren.
  • Een vergadering leiden en regelen.
  • De verandering begeleiden.
  • Delicate of conflictsituaties uit de weg ruimen.
Rollenspel
Situatievoorbeelden van de verschillende fasen. Rollenspel rond een gespannen situatie.


Praktische modaliteiten
Praktisch werk
Zelfdiagnoses met persoonlijk afgestemde analyse, casestudies, gefilmde rollenspelen, situatievoorbeelden, uitwisseling van ervaringen.

Feedback van klanten
4,7 / 5
De feedback van klanten is afkomstig van eindevaluaties na de opleiding. De score wordt berekend op basis van alle evaluaties die minder dan 12 maanden oud zijn. Alleen die met een tekstcommentaar worden weergegeven.


Data en plaats
Selecteer uw locatie of kies voor de les op afstand en kies vervolgens uw datum.
Klas op afstand