Opleiding : ITIL® 4 Specialist, Drive Stakeholder Value, Certificering

ITIL® 4 Specialist, Drive Stakeholder Value, Certificering

Downloaden in pdf-formaat Deze cursus delen via mail 2


Deze opleiding ITIL 4 DSV geeft een overzicht van alle soorten van engagement en interacties tussen een dienstverlener en zijn klanten, gebruikers, leveranciers en partners.


Inter
Intra
Op maat

Praktijkcursus ter plaatse of via klasverband op afstand

Ref. ITO
Prijs : 2350 € V.B.
  3d - 21u00




Deze opleiding ITIL 4 DSV geeft een overzicht van alle soorten van engagement en interacties tussen een dienstverlener en zijn klanten, gebruikers, leveranciers en partners.

Pedagogische doelstellingen
Aan het einde van de training is de deelnemer in staat om:
  • Bevorderen van de relaties met de stakeholders
  • Samenwerken om gezamenlijk een continue waardecreatie te verzekeren
  • De ITIL 4 Specialist DSV-certificering voorbereiden en behalen

Doelgroep
IT-directeuren, productiemanagers, managers of alle IT-professionals die betrokken zijn bij service management.

Voorafgaande vereisten
De ITIL® 4 Foundation-certificering hebben behaald.

Opleidingsprogramma

Stap 1: verkennen

  • Dienstconsumenten en hun behoeften.
  • Dienstverleners en hun aanbod.
  • Markten.
  • Doelmarkten kiezen.
  • Mogelijke conformiteit van dienstverleners beoordelen.
  • Klanttraject (concepten, verbanden met waardestromen, in kaart brengen van het klanttraject)
  • Een klanttraject ontwerpen, het klanttraject verbeteren.

Stap 2: aanspreken

  • Communiceren, samenwerken en elkaar begrijpen.
  • De verschillende soorten dienstverleningsrelaties.
  • Bevorderen van de relaties met leveranciers en partners.
  • Beheer van de relaties en leveranciers.

Stap 3: aanbieden

  • Beheren van aanvragen en kansen.
  • De klanteisen specificeren en beheren.
  • Het dienstenaanbod en de gebruikerservaring inschatten.
  • Het dienstenaanbod verkopen en verkrijgen.
  • Bedrijfsanalyse.

Stap 4: overeenkomen

  • Overeenkomen en plannen van gezamenlijke waardecreatie.
  • Onderhandelen en overeenstemming bereiken over een dienst.
  • Service level management.
  • Specialisten (juridisch, aankoop enz.) inschakelen voor de contracten.

Stap 5: integratie

  • De integratie plannen (Onboarding).
  • Gebruikersrelaties tot stand brengen en bevorderen.
  • Zorgen voor kanalen voor het betrekken van en voor levering aan de gebruikers.
  • De gebruikers aansporen voor de dienst.
  • Verbetering van de wederzijdse vaardigheden.
  • Offboarding van klanten en gebruikers.
  • Beheer van de dienstencatalogus. Servicecenter.

Stap 6: co-creatie

  • Een servicementaliteit bevorderen.
  • Dagelijkse diensteninteracties.
  • Gebruikersgemeenschappen onderhouden.
  • Serviceaanvragen beheren.

Stap 7: uitvoeren

  • De waarderealisaties volgen.
  • De waarderealisatie evalueren en rapporteren.
  • De waarderealisatie evalueren en de klanttrajecten verbeteren.
  • Beheer van de portefeuille.

Het ITIL® 4 DSV-examen voorbereiden en afleggen

  • Herhaling van het programma ITIL® 4 DSV.
  • Vragen/antwoorden tussen deelnemer en trainer.
  • Proefexamen en gezamenlijke correctie. Tips voor het examen.
Examen
Het examen bestaat uit een meerkeuzevragenlijst: 40 vragen in 90 minuten (113 minuten als Engels niet de moedertaal is). De kandidaat is geslaagd als ten minste 70% van de antwoorden juist is (28 juiste antwoorden).


Certificatie
Afleggen van het certificeringsexamen in het Engels. Begeleiding in het Frans.
Overgang naar certificaties op afstand
Raadpleeg de officiële documentatie van de certificerende instantie om de voorafgaande vereisten voor het afleggen van het online certificatie-examen te raadplegen.

Praktische modaliteiten
Leer methodes;
De onderwijsmethode is actief en participatief. De ITIL®-concepten worden uiteengezet, geïllustreerd met feedback en verrijkt met collectieve uitwisselingen.

Feedback van klanten
4,5 / 5
De feedback van klanten is afkomstig van eindevaluaties na de opleiding. De score wordt berekend op basis van alle evaluaties die minder dan 12 maanden oud zijn. Alleen die met een tekstcommentaar worden weergegeven.


Data en plaats
Selecteer uw locatie of kies voor de les op afstand en kies vervolgens uw datum.
Klas op afstand