Opleiding : Storytelling, interesse wekken en zijn publiek op de hand krijgen

Storytelling, interesse wekken en zijn publiek op de hand krijgen

Downloaden in pdf-formaat Deze cursus delen via mail 2


In een context van overinformatie maakt storytelling het mogelijk om de aandacht van mensen te vangen door zingeving te creëren. Deze opleiding zet het nut van deze methode uiteen en de mogelijke toepassingen ervan in de onderneming. Het toont hoe men communicatie kan opbouwen die interesse en emotie oproept.


Inter
Intra
Op maat

Praktijkcursus ter plaatse of via klasverband op afstand

Ref. ORY
Prijs : 1390 € V.B.
  2d - 14u00




In een context van overinformatie maakt storytelling het mogelijk om de aandacht van mensen te vangen door zingeving te creëren. Deze opleiding zet het nut van deze methode uiteen en de mogelijke toepassingen ervan in de onderneming. Het toont hoe men communicatie kan opbouwen die interesse en emotie oproept.

Pedagogische doelstellingen
Aan het einde van de training is de deelnemer in staat om:
  • De verschillende gebruiken van storytelling kennen
  • Presentatie voorbereiden met storytelling
  • Verhalend schema aanpassen aan het professionele gebruik
  • Emoties overbrengen om te overtuigen
  • Het woord nemen en zijn verhaal presenteren aan een publiek

Doelgroep
Leidinggevenden, managers, enz. Iedereen die regelmatig in het openbaar het woord neemt met de noodzaak om te overtuigen.

Voorafgaande vereisten
Geen bijzondere kennis.

Opleidingsprogramma

Meer weten over storytelling en de mogelijke toepassingen ervan in de onderneming

  • De principes en geschiedenis ontdekken van storytelling.
  • De verschillende gebruiken van storytelling kennen (beleid, marketing, communicatie).
  • Voorbeelden identificeren van sprekers die gebruik maken van storytelling.
  • De fundamentele voordelen van storytelling begrijpen (zin geven, emotie delen).
Praktisch werk
Bestudering van beroemde voorbeelden van storytelling.

Presentatie voorbereiden met storytelling

  • De complementariteit van de twee dimensies van een geslaagde presentatie begrijpen: de rationele dimensie en de emotionele dimensie.
  • De informatie selecteren om overvloed te voorkomen.
  • Bereid zijn risico te nemen door zijn woorden vanuit een bepaalde invalshoek te presenteren.
  • Het publiek leren begrijpen en de elementen identificeren om het publiek te overtuigen.
  • De toon van zijn presentatie kiezen.
Praktisch werk
Aan de hand van door de deelnemers of de cursusleider verstrekte voorbeelden, oefeningen om de belangrijkste boodschappen, de gezichtspunten en het type publiek te identificeren.

Presentatie uitwerken met storytelling

  • De pitch van zijn presentatie leren schrijven.
  • Het verhalende schema ontdekken of herontdekken, het concept dat aan de basis ligt van elk verhaal.
  • Het verhalende schema aanpassen aan het professionele gebruik om het plan van zijn presentatie op te bouwen.
  • De hoofdpersonages van zijn presentatie en hun kenmerken identificeren.
Praktisch werk
Aan de hand van door de deelnemers of de cursusleider verstrekte voorbeelden, oefeningen voor het opstellen van pitch, interventieplannen, identificatie van personages.

Zijn verhaal presenteren aan een publiek door emoties op te wekken

  • De impact van para-verbale en non-verbale communicatie begrijpen.
  • Het verhaal benadrukken met zijn stem: toon, ritme, debiet, articulatie, volume, melodie.
  • Meer semantisch gewicht geven door pauzes en stiltes in te lassen.
  • Het publiek fysiek betrekken: gebaren, houdingen, glimlachen, blikken, verplaatsingen.
  • Een band creëren met het publiek: emoties overbrengen om te overtuigen.
Praktisch werk
Situatieschetsen van presentaties.


Praktische modaliteiten
Oefening
Ontdekkingsmomenten, inbreng van kennis, praktijkgevallen, situatieschets, uitwisseling van ervaring.

Feedback van klanten
4,7 / 5
De feedback van klanten is afkomstig van eindevaluaties na de opleiding. De score wordt berekend op basis van alle evaluaties die minder dan 12 maanden oud zijn. Alleen die met een tekstcommentaar worden weergegeven.


Data en plaats
Selecteer uw locatie of kies voor de les op afstand en kies vervolgens uw datum.
Klas op afstand