Opleiding : Medewerkers erkennen en waarderen

tekenen van erkenning, motivatie en inzet

Medewerkers erkennen en waarderen

tekenen van erkenning, motivatie en inzet
Downloaden in pdf-formaat Deze cursus delen via mail 2


Deze stage stelt u in staat de acties te bevorderen, een dialoog te creëren en de tekenen van erkenning aan te passen aan de persoonlijkheidstypes van uw medewerkers. Door een assertieve houding kan men positieve kritiek uiten om medewerkers te stimuleren en te betrekken.


Inter
Intra
Op maat

Praktijkcursus ter plaatse of via klasverband op afstand

Ref. VCO
Prijs : 1370 € V.B.
  2d - 14u00




Deze stage stelt u in staat de acties te bevorderen, een dialoog te creëren en de tekenen van erkenning aan te passen aan de persoonlijkheidstypes van uw medewerkers. Door een assertieve houding kan men positieve kritiek uiten om medewerkers te stimuleren en te betrekken.

Pedagogische doelstellingen
Aan het einde van de training is de deelnemer in staat om:
  • Identificatie van alle waarderingssituaties
  • De motivatiemogelijkheden van zijn medewerkers herkennen
  • Delegeren om te motiveren
  • Medewerkers op persoonlijke wijze waarderen
  • Tekenen van erkenning geven en krijgen

Doelgroep
Transversale of hiërarchische teammanager.

Voorafgaande vereisten
Geen bijzondere kennis.

Opleidingsprogramma

De verschillende benaderingen van motivatie kennen

  • Motivatie: waarover spreken we?
  • De klassieke aanpak en innovaties.
  • De rol van individuele waardering in de motivatie.
  • Zijn eigen motivatiefactoren en die van zijn medewerkers herkennen.
Praktisch werk
Uitwerking van een motivatieplan in subgroepen en collectieve debriefing.

De expressie van de medewerkers bevorderen

  • Rekening houden met nieuwe gegevens uit de professionele omgeving.
  • De medewerker helpen om passiviteit of agressiviteit te vervangen door een assertieve houding.
  • Belang hechten aan de activiteiten van de medewerkers.
  • Uw team raadplegen: vergaderen, vragen stellen, betrekken.
  • Zijn visie als manager kunnen uiteenzetten en de bedrijfswaarden kunnen uitdragen.
  • Delegeren om te motiveren.
  • Een duidelijk en interactief communicatiesysteem opzetten.
Praktisch werk
Gefilmde situaties op basis van de door de deelnemers beleefde situaties.

Medewerkers op persoonlijke wijze waarderen

  • Individueel en/of collectief kunnen waarderen.
  • Rechtstreeks vragen: wat denk je van…?
  • Een teken van erkenning geven als leermiddel.
  • De tekenen van erkenning afstemmen op de verschillende persoonlijkheden.
Praktisch werk
Delen van ervaringen en uitwisseling van goede praktijken.

Tekenen van erkenning kunnen geven en krijgen

  • Een teken van erkenning, wat is dat?
  • Verwoorden en de uitdrukking "dat spreekt voorzich" vergeten.
  • Angelsaksische praktijken van het teken van erkenning: Stroke(s).
  • De taak waarderen of bekritiseren, maar nooit de persoon.
  • Getuigen erbij halen om positieve tekenen van erkenning door te geven.
  • Essentiële, na te leven regels om kritiek te uiten.
Praktisch werk
Gefilmde situaties met analyse van de individuele houdingen.

Persoonlijk actieplan voor vooruitgang

  • De punten van vooruitgang identificeren: acties, doelstellingen, termijnen, met wie, wanneer...
  • Meetcriteria en aandachtspunten.
Praktisch werk
Een actieplan voor individuele vooruitgang opstellen.


Praktische modaliteiten
Praktisch werk
Actieve en dynamische pedagogie: gefilmde rollenspelen, casestudy's, reflecties in groepsverband of in subgroepen.

Feedback van klanten
5 / 5
De feedback van klanten is afkomstig van eindevaluaties na de opleiding. De score wordt berekend op basis van alle evaluaties die minder dan 12 maanden oud zijn. Alleen die met een tekstcommentaar worden weergegeven.