Opleiding : Telefonische prospectie en afspraken verkrijgen

Telefonische prospectie en afspraken verkrijgen

Downloaden in pdf-formaat Deze cursus delen via mail 2


Hoe van de telefoon een krachtig instrument maken voor commerciële acties? Hoe zijn eigen obstakels wegnemen? Welke technieken zijn er om goed te communiceren en uw doelstelling te bereiken inzake het vastleggen van afspraken? Deze praktische opleiding reikt methoden en instrumenten aan voor een succesvolle prospectie.


Inter
Intra
Op maat

Praktijkcursus ter plaatse of via klasverband op afstand

Ref. VTE
Prijs : 1300 € V.B.
  2d - 14u00




Hoe van de telefoon een krachtig instrument maken voor commerciële acties? Hoe zijn eigen obstakels wegnemen? Welke technieken zijn er om goed te communiceren en uw doelstelling te bereiken inzake het vastleggen van afspraken? Deze praktische opleiding reikt methoden en instrumenten aan voor een succesvolle prospectie.

Pedagogische doelstellingen
Aan het einde van de training is de deelnemer in staat om:
  • Uw aanpak en uw prospectietijd organiseren
  • Ontwikkeling van een effectieve communicatie aan de telefoon
  • Gerichte afspraken vastleggen
  • Uw klantenportefeuille ontwikkelen
  • Moeilijke gesprekken commercieel aanpakken

Doelgroep
Commerciële medewerkers, handelsingenieurs, verkopers, prospectiemanagers, assistenten. Elke medewerker die bevoegd is voor het vastleggen van commerciële afspraken.

Voorafgaande vereisten
Geen bijzondere kennis.

Opleidingsprogramma

Ontwikkeling van een communicatie op maat van telefonische prospectie

  • Kennis van de bijzonderheden van telefonische communicatie.
  • Uw eigen obstakels overwinnen.
  • De telefonische relatie personaliseren en dynamisch maken: ritme, stem, intonatie.
  • Een vertrouwensrelatie opbouwen: de juiste instrumenten.
  • Positieve communicatie hanteren.
Oefening
Oefeningen op stem, luisteren, vragen stellen, positief spreken met behulp van rollenspellen.

Zich organiseren om met succes te prospecteren en afspraken vast te krijgen

  • De uitdagingen van het commerciële prospectieproces beoordelen.
  • Uw prospectieritme organiseren en volhouden in de tijd.
  • Criteria vaststellen voor de doelgroepbepaling: "troef-aantrekking"-matrix.
  • De doelstellingen en fasen van uw actiestrategie vastleggen: de juiste vragen om zichzelf te stellen.
  • De potentiële hefbomen voor motivatie van de prospect identificeren.
Rollenspel
De koopmotieven van uw gesprekspartner detecteren. Debriefing in groep.

Een succesvol prospectiegesprek voeren of een gesprek om een afspraak vast te leggen

  • Een telefoongesprek voeren: goede praktijken.
  • De aandacht en interesse van uw gesprekspartner wekken.
  • Uw communicatie afstemmen op het verkrijgen van de afspraak.
  • Positief omgaan met tegenwerpingen.
  • Positief afsluiten: herformuleren en afsluiten.
Rollenspel
De interesse van uw gesprekspartner aan de telefoon wekken. Collectieve debriefing.

Het obstakel van de "blokkering" omzeilen

  • Uw prospectie plannen om de risico's te beperken.
  • Een blokkering overwinnen: tips en gedragingen om op te focussen.
Rollenspel
Obstakels aan de telefoon overwinnen. Collectieve debriefing.

Argumenteren en omgaan met bedenkingen

  • Het juiste ritme aannemen in uw communicatie: zwijgen, reageren, herformuleren.
  • De aandacht van de klant vasthouden.
  • Het voordeel voor de klant voor ogen houden.
  • Een voor de klant aanvaardbare overeenkomst voorstellen.
  • Uw eigen gids van goede gesprekspraktijken samenstellen.
Rollenspel
Omgaan met bedenkingen aan de telefoon. Collectieve debriefing.

Uw prospectie-activiteit evalueren

  • Evaluatie- en monitoringindicatoren kiezen die afgestemd zijn op uw activiteit.
  • Acties definiëren om uw prestaties te optimaliseren.
Groepsdiscussie
Evaluatie- en monitoringindicatoren definiëren voor de prospectie.


Praktische modaliteiten
Praktisch werk
Zelfdiagnose, simulaties, rollenspellen over efficiënt gedrag, rollenspel opgenomen telefoongesprekken.

Feedback van klanten
4,4 / 5
De feedback van klanten is afkomstig van eindevaluaties na de opleiding. De score wordt berekend op basis van alle evaluaties die minder dan 12 maanden oud zijn. Alleen die met een tekstcommentaar worden weergegeven.


Data en plaats
Selecteer uw locatie of kies voor de les op afstand en kies vervolgens uw datum.
Klas op afstand