Verkoop en klantbetrekkingen

In een steeds scherpere concurrentiesituatie, een steeds beter gestructureerd inkoopbeleid, een verhoogde tijds- en resultaatdruk, is het de uitdaging van de commerciële directie en haar teams om efficiëntie van de verkoopteams te combineren met kwalitatieve klantbetrekkingen. Verborgen productiviteitsbronnen en mogelijke prestatiewinsten opsporen door het commerciële proces te analyseren is een eerste benadering om de algemene efficiëntie te verbeteren. Vandaag is het gebruik van data en de inbreng van Big Data ook onmisbaar geworden om de kennis van de klant te verbeteren en de activiteiten en de commerciële strategie van de onderneming te bevorderen. Digitale benaderingen maken ook deel uit van het “klassieke” dagelijkse leven van commerciële acties en verkooptechnieken. Social selling, via sociale netwerken, vernieuwt de praktijken van prospectie en commerciële communicatie, de connected klantbetrekkingen dragen bij tot de tevredenheid en de klantenbinding... Daarvoor is het essentieel om de juiste tools en methoden te gebruiken om de acties te sturen, de teams te begeleiden en te boosten.

Verkoop en klantbetrekkingen


Klanten-reviews 4,5 / 5
Score berekend op een totaal van 3062 meningen over alle opleidingen op het gebied van Verkoop en klantbetrekkingen die minder dan 12 maanden oud zijn.
 

Verstop alles

    Ergonomie, UX, toegankelijkheid 3 training

Het UX-design is een gestructureerde aanpak gebaseerd op studies over menselijk gedrag, cognitieve en experimentele psychologie. De ORSYS-cursussen dekken alle behoeften van de UX-professionals, van basiskennis tot verschillende herhaaldelijk terugkerende ontwerstappen. Er worden ook cursussen aangeboden in goede praktijken en tools voor design, evenals de voorbereiding en het afleggen van examens om de verschillende kwalificatieniveaus te behalen.

    Management van een verkoopteam 2 training

Het leiden van de verkoopteams vereist inzicht in de drijfveren die inherent zijn aan de commerciële profielen. De manager moet de juiste communicatiemiddelen beheersen, de energie op het werk van zijn medewerkers kunnen vasthouden, de technieken voor groepsbegeleiding en conflictbeheer beheersen en, meer nog, de servicegeest stimuleren. De cursussen van ORSYS bieden een breed scala van benaderingen om de motivatie te stimuleren, de teamleden vooruit te helpen en een cultuur van resultaat en klantentevredenheid te ontwikkelen.

    Verkoop en onderhandeling 4 training

Prospectie, een verkoopgesprek of een onderhandelingsstrategie laten geen ruimte over aan improvisatie. Hoe kunnen wij stap voor stap een waardevolle commerciële aanpak ontwikkelen met onze klanten? Welke organisatietechnieken, communicatietechnieken, beïnvloedingswijzen en welke houding moeten wij aannemen? De zeer operationeel gerichte cursussen van ORSYS maken het mogelijk een gestructureerde en optimale commerciële aanpak te implementeren.

    Klantenrelatie, ontvangst, hotline 5 training

De kwaliteit van de klantenrelatie is een bepalende factor voor het imago van de onderneming. Vandaag de dag zijn er verschillende manieren om de klantenrelatie gestalte te geven: face-to-face, telefoon, e-mail, sociale netwerken. De ontvangst, de kwaliteit van de dienstverlening, de behandeling van incidenten of klachten moeten worden aangepast aan deze verschillende kanalen. De ORSYS-cursussen, ontworpen en geleid door experts op het gebied van klantenrelaties, ondersteunen de implementatie van een succesvolle klantenrelatie.